Administratie met een persoonlijke toets

Administratie is voor de meeste mensen niet de favoriete activiteit. Jean-Pierre van Boxel en Els Kuypers van JeBo Finance snappen dat. Met hun persoonlijke aanpak maken zij van een noodzakelijk kwaad iets wat ondernemers en particulieren juist tijd én geld bespaart.

Accountantskantoor of administratiekantoor
Jean-Pierre: “JeBo Finance is een NOAB-gecertificeerd administratie- en belastingadvieskantoor. Drie veel gehoorde redenen van nieuwe klanten om over te stappen van kantoor zijn: ten eerste de communicatie, ten tweede de prijs en ten derde de wens om digitaal te gaan samenwerken. Ons kantoor is continu bezig met optimalisering van onze werkwijze, waardoor wij tegen gunstige tarieven kunnen werken en meer tijd en energie kunnen vrijmaken voor advisering en begeleiding van onze klanten/ondernemers. In plaats van achteraf terugkijken naar het verleden, kijken we liever naar het heden en de toekomst.”

Mensenmensen’
JeBo Finance, gevestigd in een sfeervolle, verbouwde boerderij in Rijsbergen, bestaat sinds 2007 en wordt gerund door Jean-Pierre van Boxel, zijn vrouw Els Kuypers en medewerker Els Schall. MKB-ondernemers en ZZP’ers weten het kantoor te vinden voor alle administratieve, personeels- en fiscale zaken. JeBo Finance verzorgt de boekhouding, regelt de loonadministratie, dient belastingaangiftes in (zowel zakelijk als privé) en maakt jaarrekeningen op. Bij JeBo kies je als klant zelf wat je uit handen geeft. Jean-Pierre: “Wij zijn echte ‘mensenmensen’. We gaan in gesprek en stemmen onze dienstverlening af op de wensen van de klant. Iemand die net voor zichzelf is begonnen bijvoorbeeld, wil misschien de kosten drukken. Dan leren wij die beginnende ondernemer om zelf de boekhouding te doen. Voor een vast bedrag per maand ben je als ondernemer dan helemaal klaar: je krijgt een uitgebreide instructie, je eigen inlogcode en als je vragen hebt kun je ons altijd bellen. Elk kwartaal checken wij alles en dienen we in overleg de btw-aangifte in.”

Mediation
Ook op het gebied van personeelszaken is de dienstverlening uitgebreid. Dat varieert van de complete loonadministratie, het opstellen van arbeidscontracten tot aan mediation bij arbeidsconflicten. Els Kuijpers heeft veel ervaring met arbeidsrecht en sociaal zekerheidsrecht, zowel aan de werkgevers- als de werknemerskant. “Dan ontdek je al snel dat die twee kanten niet zo heel erg verschillen. Ik ga met de partijen aan tafel: waar wringt de schoen, hoe gaan we dit oplossen?”

Financieel co-ondernemer
Jean-Pierre van Boxel, ook bestuurslid van de landelijke branchevereniging NOAB (Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingadvieskantoren), omschrijft zichzelf als financieel co-ondernemer; hij denkt graag mee met zijn klanten. “Ik kom naar de bedrijven toe en kijk mee met de administratie: kan het logischer, sneller, efficiënter?” Die rol als coach wordt steeds belangrijker, weet hij. “Want de boekhouding is straks helemaal geautomatiseerd. Daarom heb ik ook een opleiding tot Winstcoach gevolgd. Daar leer je tools waarmee je klanten helpt om letterlijk meer winst te maken. Want het is vooral belangrijk dat je plezier hebt in wat je doet, maar vervolgens wil je daar natuurlijk ook geld mee verdienen.” Eén advies heeft hij alvast, voor de ondernemers die nog steeds graag bonnetjes tellen en printjes maken: “Digitaal werkt sneller én efficiënter. Ga je nog steeds elk kwartaal met je ordner of schoenendoos naar je boekhouder? Dan moet je echt eens overwegen om over te stappen.”

JeBo Finance
Breedschotsestraat 1
4891 PK Rijsbergen
t. 076 – 5963167
info@jebofinance.nl
www.jebofinance.nl

ADVERTORIAL
Tekst: Marjo Peppelaar
Foto: Jan Stads

Dit verhaal verscheen in 200% ZUNDERT Editie 3 – Juni 2019